Dlaczego prowadzimy ocenę pracy?

Jednym z większych wyzwań z jakimi się codziennie mierzymy jest zaplanowanie odpowiedniej liczby slotów na DSach. Szukamy balansu pomiędzy obietnicą do naszych klientów, aby dowieść zamówienie nawet w 15 min, a liczbą kurierów. Jeśli mamy za mało slotów, mamy problemy z opóźnionymi zamówieniami. Za dużo slotów oznacza małą liczbę zadań dla każdego z kurierów, a tym samym niższe zarobki.

Dlatego celem systemu oceny jest:
  • Zapewnienie kurierom odpowiedniego poziomu wynagrodzeń przy utrzymaniu bardzo dobrej jakości usługi dla klientów.
  • Zlikwidowanie zachowań, które powodują problemy operacyjne: spóźnienia, nieobecności, wcześniejsze wylogowania
  • Poprawę współpracy z innymi działami, czyli z Pomocą oraz DSami. Wszyscy mamy jeden cel i staramy się jak możemy, żeby sobie nawzajem pomagać i rozwiązywać problemy

Co oceniamy?

Nieobecności (no-shows)
  • Nie pojawienie się na minumum jednym slocie godzinowym danego dnia.
  • Nie pojawienie się na wszystkich zarezerwowanych slotach w grafiku danego dnia liczone jest jako jedna nieobecność.
Dopuszczalna liczba nieobecności: 1*

Spóźnienia (late arrival)
  • Różnica między czasem przybycia na DS, a planowanym rozpoczęciem zmiany przez ridera zaczyna się od 5 minut.
Dopuszczalna liczba spóźnień: 3*

Opuszczenia (early departure)
  • Zakończenie aktywności na 20 minut przed końcem zmiany
Dopuszczalna liczna opuszczeń: 1*

Skargi (reprimands)
  • Pomylone zamówienia
  • Nie dostarczona zawartość torby chłodzącej.
Dopuszczalna liczba skarg: 1*


*- Wszystkie składowe są sprawdzane w skali 1 miesiąca

Konsekwencje :c

  • Przekroczenie danego progu spowoduje blokadę konta na 1 tydzień (7 dni)
  • Każda blokada oznaczana jest jako "warn"
  • Trzeci otrzymany warn oznacza blokadę permamentną.